Loreen in Orsa

Loreen värnade fansen
 

I lördags uppträdde Loreen på Orsa Vattenfestival. Hon gav ett kort framträdande men spenderade desto mer tid med att krama om och skriva autografer till sina fans.

 
– Jag är glad och tacksam för att det kommer så mycket publik när jag uppträder. Dessa personer har följt mig och röstat på mig, och jag vet hur det känns att stå på publikens sida om gallret framme vid scenen, sa Orsa Vattenfestivals stora dragplåster, Loreen, till tidningen efter sitt framträdande på Orsa Camping i lördags.

Konserten hon gav var ungefär en halvtimme lång och bestod bland annat av låtarna "My heart is refusing me" som hon ställde upp med i Melodifestivalen 2011, och "Euphoria" som hon vann Eurovision Song Contest 2012 med.

Trots att Loreen var en halvtimme sen upp på scen, vilket enligt hennes team berodde på att hon inväntade publik som köpte biljetter till konserten, gav publiken ifrån sig glädjerop och idolförklaringar när hon väl började spela. Efter framträdandet skrev hon hundratalet autografer, kramade om sina fans och signerade såväl armar som skor och sina egna trumpinnar som två fans lyckats få fatt på under konserten. Och Loreen var säker på vad hon tyckte det bästa med lördagens framträdande var.

– Publiken. Rätt av. Till skillnad från stora scener jag har uppträtt på blir det väldigt intimt att ge konsert här. Ett sådant här framträdande ligger mycket närmre mitt hjärta, säger Loreen.

Hon lovade också publiken att de snart skulle ses igen och berättar för tidningen att hon kommer tillbaka till norra Dalarna till hösten. Då kommer hon att framför låtar från sitt album som släpps i september.

– Än så länge har albumet inget namn, och utan att placera innehållet i ett fack kan jag säga att det är en mycket speciell popplatta, berättar Loreen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0