Loreen, "We Got The Power" - About the music video

Picture screenshot by me & text by Expressen.se
Efter framgångarna 2012 med vinst i Eurovision Song Contest och plattan "Heal". Nu kommer Loreen med nytt material.

På nya singeln "We got the power" samarbetar sångerskan med låtskrivaren Ester Dean som tidigare har samarbetat med artister som Katy Perry, Rihanna och Lil Wayne. Bakom produktionen står även Patrik Berger som också har jobbat med Icona Pop, Robyn och Lana Del Rey.


Videon till låten har sångerskan själv valt att regissera och om det beslutet säger Loreen så här:

- Jag tycker mig ha en tydlig bild av vad jag vill förmedla i mitt artisteri och känner ett stort ansvar för det jag släpper i från mig. Rörliga bilder för mig skapar ytterligare en dimension till musiken. Dessutom behövs det fler kvinnliga regissörer i branschen. Fler kvinnor som vågar ta för sig och ta plats, precis som videon till "We Got The Power" gör.


Se videon här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0