Loreen interview for "Expressen" at an event for Lindex collaboration with the designer Matthew Williamson



På torsdagskvällen hade Sveriges kändisar hade samlats för att fira klädkedjan Lindex samarbete med den Londonbaserade designern Matthew Williamson. Det var en nyfriserad Loreen som mötte vimmelfotograferna på torsdagskvällen då

Bara två dagar tidigare hade hon låtit det berömda svallet dansa till marken.


- Det ligger mycket energi i håret, håret som har varit och så där. Hår är väldigt tungt med långt hår, jag behövde lätta upp lite grann. Jag vill känna min nacke och mina kinder, säger Loreen.


"Hon har haft det jobbigt"

 

Frisyren må vara kortare, men den rufsiga looken har hon behållit.


- Jag sa till min frisör "Klipp inte så det ser okej ut". Så hon har haft det jobbigt, säger hon och skrattar.


I våras tog Loreen av sig Eurovisionkronan då lämnade hon över segertiteln till danska sångerskan Emmelie de Forest. Den nya frisyren är inget tecken på att hon nu har lämnat musiktävlingen bakom sig.


- Det är inget Eurovision-hår. Jag skulle lika gärna kunna be min lady att sätta in extension. Eurovision is in my heart, men man behöver förändring.

 

Ska åka till Jamaica

Förra året släppte Loreen debutplattan "Heal" som bland annat innehöll hitlåtarna "My heart is refusing me" och "Euophoria".


I maj släppte hon singeln "We got the power" och är nu i full gång med arbetet med platta nummer två.


- Det känns jävligt skönt. Vi har gjort en massa spelningar, jag har bott på flygplatsen. Nu är jag i längre perioder i studion. Jag är både i Stockholm och USA och nu ska vi åka till Jamaica och göra lite grejer där.


Postat av: Agnes

Va f*n! Neeeeej! Vad är Loreen utan sitt hår? Seriöst? OwO
Haha men det har ju varit hennes "ikon". Tycker inte att hon är alls lika fin utan det :'(

Svar: Ja, eller rättare sagt, tagit bort sina extentions. Själv tycker jag det är lite kul med förändring, men självklart man saknar det långa håret! Tror dock hon kommer tröttna på kort hår snart, haha ;) Kram!
Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

2013-09-28 @ 22:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0