Tävling hos Loreen Talahoui Fanblogg - Vinn Klistermärken med Loreen på!


Nu har ni chansen att vinna 252 stycken klistermärken med fina Loreen på! 

Tävlingen är enkel, om ni skulle få göra musikvideon till Loreens låt "My heart is refusing me", hur skulle den då se ut? Skriv en kort beskrivning, ni kan t.ex. ha med miljö, handling, ska Loreen vara med i videon? Ska några andra vara med i den? I sådana fall, vem/vilka? Loreens syskon, hennes fans, skådespelare?. Använd fantasin, ta insperation från andra musikvideos, lyssna på låten/texten och få insperation! Ni behöver absolut inte skriva något avancerat, det räcker med runt 3-5 meningar, mer eller mindre. Man kan även göra en egen video om man har tid och lust, vilket förstås ger extra poäng. Ni har lite länkar här nedanför. 
Lyssna på låten i spotify : HÄR.
Titta på videon när hon var med i Melodifestivalen med den låten: HÄR.
Texten till låten: HÄR.

Skriv sedan ditt förslag i en kommentar på det här inlägget (glöm inte heller att fylla i er mailadress, så jag kan kontakta vinnarna, mailadressen kan endast jag se) så kommer två vinnare utses den 3 Oktober. 

Viktigt: Ett plus i kanten får ni om ni skriver om tävlingen på er blogg, twitter, facebook mm... och det är endast tillåtet att vara med och tävla en gång/person (en gång/IP-adress). Det är väldigt viktigt att ni fyller i er mailadress så att jag har möjlighet att kontakta vinnarna. 

Tre personer vinner alltså varsitt block med 252 klistermärken på Loreen! Som på bilderna här nedanför.  

Jag (Loreen Talhaoui Fanblogg) står för frakt & portot, vilket däremot betyder att tävlingen endast är öppen för läsare bosatta i Sverige, tyvärr. Alla kommetarer/bidrag till tävlingen pubilceras när tävligen är avslutad.

LYCKA TILL! ♥
 


Postat av: Donya

Det skulle vara som ett ställe som det finns många röda löv som är format till hjärtor, sen skulle Loreen sjunga sin låt i likadana kläder som hon hade i melodifestivalen , Och hon skulle typ kasta upp löven i luften och sen ska ett hjärt format löv falla försiktigt ner och sen ska hennes bakgrunds dansare dansa barfota i löven och sen kommer det komma rök några gånger och när refrängen kommer så ska det flyga massa bubblor runt om kring henne och på slutet så ska det falla ner rosa blommor på hennen. Klart. Hoppas att du tyckte om den :)

2012-09-18 @ 20:00:08
Postat av: Tilda

Ååh, jag ska absolut delta! :D Men en fråga, får man GÖRA en musikvideo? :D Kanske inte hela.. men typ en vers och refräng? Skulle kanske vara extra coolt då ;)
Kram <3

Svar: Vad kul att du vill vara med! Ja, självklart får du det! Ska även lägga till det i beskrivningen om det är fler som vill göra det :) Kram! <3
Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

2012-09-18 @ 20:07:42
URL: http://Loreenstyle.weebly.com
Postat av: Hermine

Loreen ska vara med, jag skulle tänka mig ungefär att hon går ensam ute på kvällen på trottoaren
(med gatulyktor på sidorna ^^)
och sjunger låten och gör sina Loreen-moves ibland :)
Och sen att hon kaaanske "blickar tillbaka" på vissa grejer medans.

De var mitt "bidrag" i tävlingen :)
Jag har även länkat och tipsat om bloggen och tävlingen på min blogg och min twitter :) <3


2012-09-19 @ 06:42:56
URL: http://herminesphotos.devote.se
Postat av: Hermine

Jag har redan varit med och tävlat och skickat en kommentar, men den kom inte upp! Jag bara undrar om de bara är du som ser dem? Om de är så skulle jag bli väldigt glad för annars måste jag skriva om allt ^^

Svar: Hej! Jag kommer att publicera alla kommentarer när tävlingen är slut. Så att inte folk skriver av varandra och så. Kram!
Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

2012-09-19 @ 07:04:54
Postat av: sofia

Om jag skulle göra en musikvideo till hennes låt så skulle jag ha natur med, och det skulle vara Loreen som var huvudpersonen och sedan en kille som är skådespelare (helst känd)som spelar hennes kille i videon. Dom ska visa dem känslorna som kommer ut i låten och dom ska ha lite uddare kläder. Det ska vara flera scener, Loreen själv i natuen på typ en öppen äng där hon sitter i gräset och ser bekymmrad ut, en i ett mörkare rum med hennes "kille" och sedan lite andra klipp på hur deras liv ser ut. Om jag skulle göra det skulle jag leka lite med vinklar och scener.

Åh vill verkligen vinna dessa klistermärken, hon är min största förebild och betyder typ ALLT! ;o<3

2012-09-19 @ 12:33:36
URL: http://naturalsofia.blogg.se
Postat av: Cral

Jag tycker att videon ska vara på en kran i NYC :D

2012-09-19 @ 16:13:17
Postat av: Elin!

Hej! Jag älskar din blogg!! <3

Jag har undrat jättelänge om en musikvideo till My heart is refusing me, ska komma! Jag har också kunnat tänka mig hur den skulle vara. Jag har många olika tankar.
Jag tycker de ska vara mycket rött i videon, alltså kanske röda väggar och sånt och såklart rött SMINK! Då menar jag såklart att Loreen ska ha kanske röda byxor med svart tröja över och sen röd ögonskugga och mycket mascara. Sen kan hon typ vara i ett rum men två röda väggar och två vita väggar med lite röd måålarfärg som har blivit slängd på väggarna. Och sen på dom vita väggarna kan de också vara ett målat vitt hjärta på den röda färgen! De kanske inte låter så bra när du läser de men i mitt huve ser de SÅÅÅ BRAAA ut!

Hoppas mina tankar hjälper dig med de du vill komma fram till! Älskar din blogg och allt du skriver om sveriges stolthet Loreen! Tack! <3

2012-09-19 @ 17:10:11
URL: http://elinengstrom.devote.se
Postat av: Nellie

hej!
Jag tycker att i musikvideon ska det bara vara Loreen.
Miljon tycker ska vara lite öde mitt ute någonstans, inte mitt ute i skogen utan lite öppen plan med skogen i bakgrunden och med lite ljussken som kan var lite röda för när hon visar numret i Melodifestivalen var det mycket rött. Handlingen är att hon är olyckligt kär så tycker det är bäst om hon är själv i den!

2012-09-19 @ 21:05:41
URL: http://neellielaarsson.blogg.se
Postat av: Donya

Hej, jag är med i tävlingen och jag har skrivit tävlingen i min blogg den heter Loreendonyy.bloggplatsen.se

2012-09-19 @ 22:18:34
Postat av: hans andreasson

hej!
jag brukar inte göra så här, men här kommer ett test.
bakgrund: äng med dimma och dansande älvor.
Mitten: en strömmande å med solglittrande virvlar.
front: några glest växande träd kring vår hjältinna kan strosa.
hade
hasse

2012-09-20 @ 18:49:31
Postat av: Agnes Björkman

Om jag skulle regissera hennes video, skulle jag behålla temat med den röda färgen även i videon. Den röda färgen gör låten ännu starkare vilket är ett plus eftersom det är en kraftfull & djup låt. & jag skulle självklart ha Loreen i videon, hon ska sjunga den. Låten betyder mycket för henne & den är baserad på hennes egna story. Alltså finns det ingen som kan få in mer känsla i den.

Jag skulle få henne att sen mer sårbar ut för att maxa känslan av förvirring & det ledsna i låten. Detta skulle nog utspela sig i antingen någon simpel miljö, enkelt & rakt. Så man ser hennes sorg & smärta rakt igenom. Eller i någon form av mer datagjord video där du kan få till riktigt snygga effekter.

Skulle definitivt ha ett väldigt dramatiskt slut när hon sjunger "I've been cruched, beaten down, still I'm hopelessly in love" för att avsluta låten på ett djupt sätt :)

Har även länkat din blogg på min FB!

Detta är inget skryt för att få extra poäng till att kamma hem tävlingen men; din blogg är grym! Följer alltid den!
Kram / Agnes :) ♥

2012-09-20 @ 19:17:05
Postat av: Amanda. B

Jag vill ha musikvideon väldigt enkel även dramatisk för det är vad Loreen is all about. Av just denna anledning ska hela videon vara i svartvitt och Loreen ska endast vara med. Det ska finnas kontrast mellan mörkt och ljust. Detta är den största fokusen. Och även ett kontrast mellan En stad (ex gata från England) och natur.
Anledning för kontrastet: Jag vill att motsatsen mörkt och ljust just ska återspegla motsatsen mellan kärlek och hat.
Ljust= kärlek
Hat: dampat ljus.
Video kommer att börja med mycket ljus och sedan tona ner till allt mer dämpat. (Detta för att återspegla låten, resan att allt är bra från början men sedan går allt utför)
När hon sjunger sista meningen - Still I'm hopelessly in love - ska det åter igen bli starkt ljus.

Jag har bloggat om tävlingen här- http://12points-to-loreen.tumblr.com/post/31928746742/tavling-pa-loreen-blogg-se

2012-09-20 @ 19:44:13
URL: http://12points-to-loreen.tumblr.com/
Postat av: Elin

Som vi vet gör hon sig bra i naturliga element. Jag tänker en ganska grå video vid klippor vid havet och hård kall vind. Lite som utanför Horrokruxgrottan i Halvblodsprinsen. Naturen är storslagen och Loreen är storslagen. Den dystra miljön och hon, ensam med den hårda texten. Kaaanske i maffigaste laget men Mmmmmmm, den videon skulle i alla fall JAG vilja se! KRAM<3

2012-09-20 @ 20:12:07
URL: http://amuteprompter.blogspot.se/
Postat av: Elin

Det ska tilläggas(!) att hon inte ska dansa..utan mest bara stå där..i sin förtvivlan...i vinden...haha. Waow. Önskar videon redan fanns.

2012-09-20 @ 20:15:00
URL: http://amuteprompter.blogspot.se/
Postat av: Amanda :D

Hej finns dem där jättefina och coola klistermärkena att köpa någonstans? Skulle bli jätteglad om det gick. ;)

Svar: Hej! Dom finns att köpa här ---> http://printstagr.am/ :) Kram!
Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

2012-09-21 @ 18:39:27
Postat av: Micaela

heeej :)
vill hemskt gärna vara med o tävla, ska fixa ihop en video samt lägga upp det på min blogg för pluspoängen :) <3
nice med tävlingar ;)
kram!

2012-09-21 @ 18:44:45
URL: http://www.Micaelasplace.devote.se
Postat av: alle

ska delta ;D ;D ;D ;D ;D

Med i videon: Loreen, 1lyckligt fan

Miljö: strand

gör: leker med fanet på stranden badar bollar solar dycker ner i havet och plockar upp en snäcka (som ser ut som ett hjärta) håller den mot sitt hjärta (loreen) sen så dansar loreen en egen korograferad dans med fanet.

det var det jag hade att komma med ;D ;D ;D hoppas jag vinner, har aldrig vunnit någon tävling :( hoppas sååååååååååå<333<33<3<3<3<33<3<3<33<3

2012-09-22 @ 14:36:11
Postat av: Amanda :D

Hej vet du något bra program som man göra en musikvideo till tävlingen?

Svar: Om du menar där man redigerar programmet i, så kan jag tipsa dig att använda iMovie som finns på Appel datorerna. Om du har en Windows dator så finns det ett program som heter Movie Maker :)
Loreen Talhaoui - Fanblogg ♥

2012-09-23 @ 18:21:46
Postat av: Amanda :D

Okej tack för tipset ;)

2012-09-23 @ 21:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0